İslam'da Kölelik
İSLAM'DA KÖLELİK
Müslümanların iddiasına göre İslam köleliği bitirmiştir.O halde neden yasaklanmadı diye sorduğumuz zaman,kölelik çok yaygındı,birden bire yasaklanamadı aşama aşama kaldırıldırıldı cevabıyla karşılaşırız.Bu çok mantksız bir cevaptır,zira Allah’ın gücü yetmiyormuydu direk olarak kaldırmaya?Bir korkusu mu vardı?Bunlar Müslümanlar için çıkmaz sorulardır.
Muhammed Kabe’yi putlardan dahi temizliyor da,köleliği kaldırmaya gücü yetmiyor öyle mi?Tabiki öyle değil,kölelik Muhammed için bulunmaz türdendi.Özellikle cinsel ihtiyaçlarını karşılamak için mükemmeldi, doyumsuz geceler yaşamak için sınırsız olanaklar sunuyordu.Savaşta ele geçirdiği cariyelerle,cariyelerin düşüncelerine başvurmadan cinsel ilişki gerçekleştirebilyordu.Sonra pek çok işini kölelere yaptırıyordu.Durum böyleyken neden kaldırsınki köleliği?O kadar vicdanı varmı?
Şöyle bir iddiaları vardır Müminlerin;köleler hür konumundaydı,efendilerinin giydiklerinden giyer,yediklerinden yerlerdi.Bugünün hizmetçileri nasıl hizmet edip para alıyorlarsa,hür ve normal yaşantıları varsa,hür değerindelerse, İslam geldikten sonra da köleler bu dereceye yükseltilmişlerdir.
Yine bu iddiada çok saçma ve mantık dışıdır.Bir kere köle ve hür diye ayrım var.Bir insana köle demek bile onu aşağılamaktır.Peki eğer ikinci iddia doğruysa,bugünkü hizmetçiler istedikleri zaman işi bırakabilirler köleler neden işi bırakamıyorlardı? (bu ayrımı dahi yapamıyorlar,hizmetçi köle değildir hürdür,köle ise köledir). Hatta durum öyle ileri gitmiştiki,kaçan kölelerin namazı kabul olmaz diyordu Muhammed.Eğer ikinci iddia doğruysa köleler neden işi bırakamıyorlarda,kaçtıklarında namazları dahi neden kabul olmuyor?Görüldüğü gibi ikinci iddiada asılsız havada kalıyor.Müslümanların dinlerini sevimli gösterme çabasından başka bir şey değil.
Şimdi ayet ve hadisler ışığında(karanlığında) birinci ve ikinci iddiayı ve köleliği değerlendirelim:
Nahl=75: Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının malı olan bir köle ile, kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat onların çoğu bilmezler.
Yukarıdaki ayette bariz bir ayırım söz konusu,köleler hürden aşağı görülmektedir,sınıflama vardır.Direk olarak köleye ‘’mal’’ demektedir.Allah kölelere değer veriyordu diyen Müslümanlar Kur'an'ın bu ayetlerine inanmıyorlar mı?Bu Allah aşağılamayı çok seviyor ve bu insanlık ayıbıdır.
Ahzab=50:
Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Bu ayet ise boyutu gözler önüne seriyor,insanları ganimet olarak tanımlıyor,aşağılıyor.Düşünün bir insana ganimet demek?Bumudur merhametli,eşit davranan Allah?Bu ayetler olduktan sonra ne kadar takla atsanız boş,hiç boşuna uğraşmayın Kur’an’ı 21. yüzyıla uydurmazsınız!
Tecavüze İzin Veriyor
Ebu Said radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Müstalik gazvesine çıktık. Arap esirlerinden çokça esir ele geçirdik. Kadınlara karşı arzu duyduk. Çünkü üzerimizde bekarlık şiddet kesbetmişti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramızda Resûllullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
"Hayır! buyurdular. Bunu yapmamanız gerekir. Kıyamete kadar geleceği takdir edilen her canlı mutIaka yaratılacaktır (siz tedbirinizle önüne geçemezsiniz)."
Buhari, Nikah 96, Buyü' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Müslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).
İşte iplerin koptuğu hadislerden biriside budur.Cariyelere tecavüz edecekler ama hamile kalacaklarından korkuyorlar,azil yapmak istiyorlar(meniyi dışarı boşaltmak).Çünkü hamile kalırlarsa cariyeleri satamazlar.Muhammed buna izin vermiyor ama tecavüze de karşı çıkmıyor.
Konu: Müreysi` Gazâsı
Baslik: Müreysî` Denilen Benî Mustalık Gazâsı Ve Bu Seferin Vukûu Târihi Ve Sebebi
Ravi Ebû Saîd-i Hudrî
Hadis: Rivâyete göre şöyle demiştir: Benî Mustalık gazâsında Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem ile berâber sefere çıkmıştık. Ve arab esirlerinden birçok kadın esirlere kavuşmuştuk. O günlerde kadınlara karşı arzumuz artmış ve bekârlık bize çok güç gelmişti. (Esir kadınlara yaklaşmak, fakat çocuk yapmamak için) azl etmeği de düşünüp azletmek istiyorduk. Ancak Resûlullah aramızda iken (bunun hükmünü) ona sormadan nasıl azlederiz? dedik de bu mes`eleyi Peygamber`den sorduk. Resûlullah: Bunu yapmamanızda bir beis yoktur. (Azil yapmamanız vâcib kılınmamıştır). Fakat Allah`ın ezelî ilminde kıyâmet gününe kadar vücud bulacak olan her zî-hayât, bu dünyâda her halde vücud bulacaktır! diye cevab verdi.
Hadis No: 1596
Hadisler çelişkilerle doludur,Buhari'ye ait bu hadiste ise azil yapmaya izin veriyor Muhammed.Daha birçok hadis vardır azle engel tanımayan.Yine bir insanlık ayıbı.
İslam’da cariye demek sex kölesi demek adeta,tüm işlerini onlara yaptırdıkları gibi cinsel ihtiyaçlarınıda onlar üzerinden görebiliyorlar.Cariyelere fikirleri sorulmaz,savaşta esir olan kadın cinsel ilişkiye mecburdur.
Durum böyleyken Muhammed’e peygamber demek,Tanrı’ya hakaret değil midir?
Müslüman Olmayan Cariye Azad Edilemiyor
Eş-Şerrid İbnu's-Süveyd es-Sakafi (radıyallahu anh) anlatıyor: "Ey Allah'ın Resûlü, dedim, annem bana kendisi adına mü'mine bir cariye azad etmemi vasiyet etti. Benim yanımda, Sûdanlı (nûbi) siyah bir cariye var, onu azad edeyim mi?" Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam): "Çağır, onu (göreyim)" dedi. Çağırdım ve geldi. Cariyeye sordu: " ‘’Rabbin kim?" Cariye: "Allah!" dedi, tekrar sordu: "Ben kimim?" Cariye: "Allah'ın elçisisin!" cevabını verince Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam): "Bunu azad et, zira mü'minedir" buyurdu.
Ebu Davud, Eyman 19 (3283); Nesai, Vesaya 8, (6, 251).
Muaviye İbnu'l-Hakem es-Sülemi anlatıyor: Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e gelip: "Bir cariyem var, çoban olarak çalıştırıyor, koyunlarımı otlatıyordum. Yakınlarda bir koyunumu yitirdi. Ne oldu? diye sorunca, kurt kaptı dedi. Koyunun kaybolmasına üzüldüm. İnsanlığım icabı cariyenin suratına bir tokat vurdum. Bu davranışımın kefareti olarak bir köle azad etmeyi adadım. Onu azad edebilir miyim?" diye sordum. Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) cariyeye: "Allah nerede?" diye sordu O:
"Göktedir" deyince, "Pekala ben kimim? dedi. Cariye: "Sen Allah'ın Resûlüsün" cevabını verince, Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) bana yönelerek: "Bunu azad et, zira mü'minedir" buyurdu.
Müslim, Mesacid 33, (537); Muvatta, Itk 8, (2, 776); Nesai, Sehv 20 (3, 18); Ebu Davud, Eyman 19 (3282).
Bu iki hadis gösteriyorki,Müslüman olmayan bir cariye,köle için her türlü haksızlık mübahtır.Cariye Müslüman olmasa azad edilemeyecekti.Muhammed bırakın köleye hak anımayı adeta giden arabanın önüne taş koyuyor,adam direk olarak azad edecekken,Muhammed bunu Müslüman olma şartına bağlıyor.
Evli Kadını Mal Gibi Ganimet Payı Olarak Alıp,Gerdeğe Giriyor
Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam Hayber'e geldi. Allah kaleyi fethetmeyi müyesser kılınca, kendisine Safiyye Bintu Huyey İbnu Ahtab'ın güzelliğinden bahsedildi. Safiyye'nin kocası savaş sırasında öldürülmüştü. Kadın daha yeni evlenmişti. Aleyhissalatu vesselam, ganimetten pay olarak kendisine onu seçti. Oradan Safiyye ile birlikte çıktılar. Revha nem mevkiye geldiler. Aleyhissalatu vesselam orada gerdek yaptı. Sonra küçük bir yaygı içerisinde hays (denen hurma, yağ ve keş'ten mamul bir yemek) hazırladı. Sonra bana: "Etrafındakileri çağır!" buyurdu. Bu, Resûlullah aleyhissalatu vesselam'ın Safiyye için verdiği düğün yemeği idi. Sonra oradan Medine'ye hareket ettik. Resûlullah aleyhissalatu vesselam Safiyye için, bineğinin terkisine bir örtü seriyordu. Sonra devesinin yanında çömelip dizini dayadı. Safiyye radıyallahû anha, dizine basarak deveye bindi."
Buhari, salat 12, Esan 6, Salatu'l-Havf 6, Cihad 102, 130, Menakıb 27, Megazi 38; Müslim, Nikah 464, (1367); Ebu Davud, Harac ve'l-İmaret 21, (2996, 2997, 2298); Nesai, Nikah 79, (6, 131-134).
Muhammed’in cinsel arzusunda sınır yok,zorla ilişkiye girdiği gibi,cariyenin evli olmasıda fark etmiyor.Kadının ve kocasının psikolojik durumunu düşünebilir misiniz?Zina edene binbir türlü hakaret edip,birde recm gibi insanlık dışı cezalar uygulayan zihniyet,Muhammed’in bu rezilliklerini görmüyorlar mı?Zina etmek mi iyidir,yoksa bir kadınla,üstelik evli olduğu halde zorla ilişkiye girmek mi?
Cariyenin Hürler Gibi Giymesi Ayıplanıyor
İmam Malik rahimehullah'a ulaştığına göre, Abdullah İbnu Ömer'in bir cariyesi vardı. Hz. Ömer onu, hürlerin kıyafetine bürünmüş vaziyette görünce bu davranışını normal karşılamayıp müdahale etti. (Kızı Hafsa'nın yanına girip:
"Oğlan kardeşinin cariyesini halkın içine karışmış görmedin mi, hürlerin kıyafetine bürünmüş değil mi?" dedi ve Hz. Ömer bu hali hoş karşılamadı)."
Muvatta, İsti'zan 44, (2, 981).
Bakın hiçte köle bugünkü hizmetçiler gibi değilmiş,hür kıyafetleri bile ayrıymış,onu giyince adaletinden şüphe olmayan Ömer hiç hoş karşılamamış.
Kimse Kölem Demesin Diyor Ama Kuranda Kölem Dİyor
Hz. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Sizden kimse "kölem", "cariyem" demesin. Köle de Rabbi (sahibim), rabbeti (sahibem) demesin. Malik (efendi) "Oğlum" "kızım" desin. Memluk (köle) de Seyyidi (efendim), seyyideti desin. Zira hepiniz memluklersiniz. Rabb de aziz ve celil olan Allah'tır."
Buhari, Itk 17; Müslim, Elfaz 14, (2249); Ebu Davud, Edeb 83, (4975, 4976).
Bir rivayette şöyle gelmiştir: "Hiç kimse "Rabbini (efendini) doyur"; "Rabbine abdest suyu dök"; "Rabbine su ver" demesin. Bilakis "Seyyidim", "efendim" desin.
Sizden kimse abdi (kulum), emeti (cariyem) de demesin. Bilakis "oğlum", "kızım, yavrum" desin."
Müslim. Elfaz 15, (2249).
Zümer=10:De ki: Ey inanan kullarım, çekinin Rabbinizden; bu dünyâda iyilik eden kişileredir iyilik ve Allah'ın yeryüzü, geniştir; sabredenlerin mükâfatları, sayısız bir sûrette ödenir.
Hadislere göre kölem(abd) demek insana yakışık almazmış,onun yerine ‘’memluk’’ demek gerekirmiş.Muhammed bu emri vermesine rağmen kendisi,yukarıdaki ayette de görülüğü gibi kölem diyor.Sizcede kendiyle ters düşmüyor mu?
Çocuk Doğuran Cariye
İbnu Ömer (radıyallahu anh) anlatıyor: "Hz. Ömer (radıyallahu anh) buyurdu ki: "Efendisinden çocuk doğuran cariyeyi efendisi artık satamaz, hibe edemez, miras olarak da bırakamaz. Hayatta kaldığı müddetçe ondan istifade eder. Ölecek olursa cariye hür olur."
Muvatta, Itk 6, (2, 776).
Muhammedin İlişkiye Girdiği Cariyesi
Hz. Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın zaman zaman birleştiği bir cariyesi vardı. Hz. Aişe ve Hz. Hafsa (radıyallahu anhüma) (cariyeye temasını önlemek için) peşini bırakmadılar. Sonunda Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) bu cariyeyi nefsine haram etti. Bunun üzerine: "Ey Peygamber, sen zevcelerinin hoşnudluğunu arayarak, Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun?..." diye başlayan Tahrim süresi nazil oldu."
Nesai, İşretu'n-Nisa, 4, (7, 71).
Kur’an’da 4 kadın sınırı varsada,adaletsiz davranmaktan korkarsanız 1’den fazla almayın diye hükmedilse bile bu cariyeler için böyle değildir.Muhammed Ayşe ile Hafsa karıları istememesine rağmen,cariye ile ilişkiye giriyor.Kendine haram etsede Allah ayetle bildirip tekrar helal ediyor.Ayrıca 4 kadın sınırı hür kadınlar içindir,4 kadın dışında sınırsız cariye alınabilir.
Cariye ve Köle Evli Değilse,Sahibi Avretlerine Bakabilir
Abdullah İbnu Amr İbni'l-As (radıyallahu anhüma) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Sizden biri cariyesini veya kölesini veya ücretlisini evlendirdi mi, artık onun avretine bakmasın."
Cariye ile zina yasak densede bu hadisten durumun öyle olmadığını rahatlıkla görebiliyoruz.Evli değilse avret yerine bakabilirmiş.
Cariye Azadına Bozuluyor
Meymune radıyallahu anha anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan izin almadan bir cariye azad ettim. Resulullah'ın benimle kalma günü gelip, beraber olduğumuz zaman:
"Ey Allah'ın Resülü, cariyemi azad ettim, farkettlnlz mi?'' dedim.
"(Sahi mi söylüyorsun), bunu yaptın mı?'' dedi. Ben, "Evet!'' deyince:
"Keşke onu dayılarına verseydin, senin için daha hayırlı olacaktı!" buyurdular."
Buhari, Hibe 15; Müslim, Zekat 44, (999); Ebu Davud, Zekat 45 (1690).
Yine bu insanlık dışı karede,Muhammed bırakın köleliği kaldırmayı,köle azadını bile hoş karşılamıyor.
Çocuk Doğuran Cariye
İbnu Ömer radıyallahu anhüma diyor ki: "Hangi cariye, efendisinden bir çocuk dünyaya getirirse, artık efendi bu cariyeyi satamaz, hibe edemez, miras da kılamaz. Hayatta oldukça ondan istifade eder, öldü mü artık cariye hür olur."
Muvatta, Itk 6, (2, 776).
Evli Olan Cariyelerle İlişkiye Girme
Ebu Sa'id radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam Huneyn seferi sırasında Evtas'a bir ordu gönderdi. Ordu düşmanla karşılaştı ve çarpıştılar. Müslüman askerler onlara galebe çaldı, bir miktar kadını da esir etti. Resûlullah aleyhissalatu vesselam 'ın Ashabından bir kısımları, ele geçirilen cariyelere teması, müşrik kocaları sebebiyle sanki günah addettiler. Bunun üzerine aziz ve celil olan Allah şu ayeti inzal buyurdu. (Mealen): "Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Maliki bulunduğunuz cariyeler müstesna..." (Nisa 24). Yani "bunlar (esir aldıklarınız) iddetlerini doldurunca size helaldır."
Müslim, Rada' 33, (1456); Tirmizi, Nikah 36, (1132); Ebu Davud, Nikah 45, (2155, 2157) Nesai, Nikah 59, (6, 110).
Bu utanç karesinde yine evli cariyelerle ilişkiye giren sapıkları ve buna teşvik eden ayeti buluyoruz.
Cinsel İlişkiye Girdikten Sonra Başkasına Satma
İbnu Ömer radıyallahu anhüma demiştir ki: "Temas edilmiş bulunan bir cariye hediye edilir veya satılır veya azad edilirse onun rahmi bir hayız müddetince istibra edilsin. Bakirenin istibrası aranmaz."
Rezin tahric etmiştir. Buhari, bu rivayeti muallak olarak zikretmiştir. (Büyü, 111).
Yine buradada ilişkiye girmek için cariyelerle evlenmek gerekmediğini görüyoruz.Zira ilişkiye girdikten sonra da satılıp,hediye edilebiliyormuş.Zaten hamile kalınca satılamaz denen hadisten bunu çok net bir şekilde anlıyoruz.
Cariye İle İlişki
Hz. Büreyde radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Ali radıyallahu anh'ı humusu (ganimetin beşte birini) almak üzere Halid'e gönderdi. Halid radıyallahu anh, humusu ona verdi. ali, ondan (kendine) bir cariye seçti. Ali, geceleyin gusül yapmış olarak sabahha erdi. Ali'ye kızmıştım. Halid radıyallahu anh'a:
"Şunu görmüyor musun?" diye söylendim. Sonra da Resûlullah aleyhissalatu vesselam'a gelince durumu anlattım.
"Ey Büreyde! buyurdular, sen Ali'ye kızıyor musun?"
"Evet!" dedim.
"Kızma! buyurdular, zira onun humustaki hissesi aldığından fazladır." (Ondan sonra Ali en çok sevdiğim insan oldu.)"
Buhari, Megazi, 61.
Bu sefer başrollerde Ali var.
Cariye ile Zina Olur mu?
Amr İbnu Şu'ayb, an ebihi an ceddihi tarikiyle anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Hür veya cariye bir kadınla kim zina yaparsa, bundan hasıl olacak çocuk veled-i zinadır, ne o babasına, ne de babası ona varis olamaz."
Tirmizi, Feraiz 21, (2114).
Halbuki diğer hadislerde Muhammed bile yapıyor.
Cariyeler Çalışıp,Kazandıklarını Efendisine Vermeli
Hz. Osman radıyallahu anh anlatıyor: "Çocukları kesbe mecbur etmeyin. Siz onları kesbe mecbur ettiğiniz zaman hırsızlık yaparlar. San'at sahibi olmayan cariyeleri de kesbe zorlamayın. Zira siz onları kesbe zorladığınız takdirde ferçleriyle kazanırlar. Onların getireceği paraya karşı istiğna gösterin ki, Allah da sizi müstağni kılsın. Size temiz olan yiyecekler yaraşır."
Muvatta, İsti'zan 42, (2, 981).
Bu da kölelerin hakları vardı diyen Müslümanlara kapak niyetinde,sarı yere dikkat edin bu demek oluyorki,sanat sahibi olan cariyeler çalışıp para kazanıp efendisine vermek zorunda.Kölelerde aynıdır.Ve sanat sahibi olanları zorlayabilme hakları var.
Yani efendileri cariyelerden hem cinsel yönden,hem de para yönden yararlanıyorlardı.
Karısı İstememesine Rağmen Cariyeyle İlişkiye Giriyor
Abdullah İbnu Dinar anlatıyor: "Bir adam İbnu Ömer radıyallahu anhüma'ya büyüğün emmesinden sormuştu. Şu cevabı verdi:
"Bir adam Ömer radıyallahu anh'a gelip: "Benim, kendisine temasta bulunduğum bir cariyem vardı. Hanımım bunu önlemeye azmetti ve cariyeyi emzirdi ve bana da: "Sakın ha! Vallahi ben cariyeni emzirdim!" dedi. (Şimdi ne yapmalıyım?" diye) sordu. Babam Ömer ona şöyle cevap verdi:
"Hanımını çatlat: Git cariyene temasta bulun. Çünkü (harama sebep olan) emme küçüklükte olan emmedir."
Muvatta, Rada' 13, (2, 606).
Kadın öylesine bozuluyorki,adamın cariyeyle ilişkiye girmesine,artık emzirecek duruma gelmiş.Ömer de öyle bir fetva veriyorki ‘’git karını çatlat’’ şeklinde akıllara zarar.Sözde adaletli peygamber,adaletli Allah.Karısına resmen zulmediyor,İslam büyükleri de teşvik ediyorlar.
Evli Cariyeyle İlişki
İbnu şihab anlatıyor: Abdullah İbnu Amir, Hz. Osman radıyallahu anh'a bir cariye hediye etti. Bu cariyeyi Basra'da satın almıştı ve onun kocası da vardı. Osman: "Ben ona yaklaşmam, onun kocası var!" dedi. Bunun üzerine İbnu Amir, kocasını razı etti ve cariyeden ayırdı."
Muvatta, Büyü' 7, (2, 617).
Son olarak evli cariyeyle ilişkinin normal olduğunu,insanın vijdanına kalmış bir şey olduğunu görüyoruz.Bu adam Muhammed’den üstün ahlak gösteriyor,çünkü Muhammed evlilerle ilişkiye girmye bayılır.
Cariyelere Fahişelik Yaptırtılabiliyordu
Hz. Cabir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Abdullah İbnu Übey İbni Selül cariyesine: "Git biraz fahişelik yap (da para kazan)" diye emretti. Bunun üzerine Cenab-ı Hakk: "Dünya hayatının geçici menfaa tini elde etmek için, iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın..." (Nur 33) mealindeki ayeti inzal buyurdu."
Müslim, Tefsir 26, (3029); Ebu Davud, Talak 50, (2311).
Cariyelere fahişelik yaptırtılabiliniyordu.Sanırım bu ayet sadece fahişeliğe isteksiz cariyeler için yasak getirmiş.
Saçma Nedenlerden Öldürme
Abdurrahman İbnu Sa'd İbnu Zürare'nin anlattığına göre, kendisine, Resûlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden Hz. Hafsa radıyallahu anha'nın müdebber kıldığı bir cariyesi, kendisine sihir yaptığı için, sihri sebebiyle öldürtmüştür."
Muvatta, Ukûl 14, (2, 871).
Saçma nedenlerden cariyeyi öldürüyor.Kim demiş İslam’da batıl yoktur diye.Sihir,büyü batıl değil midir?
Tüm bunlar göstermektedirki,İslam köleliği kaldırmamış meşrulaştırmıştır,Müslümanların savunma yöntemleri de yine havada kalıyor.Köleler her türlü hizmete mecbur oldukları gibi,ayrı bir işte çalıştırılabiliyor kazandığı parayı ise efendisine vermek zorunda.Cariyeler için de aynı durum söz konusuyken,bir de sex kölesi olarak kullanılabiliyorlar.
Editörün Görüşü:Muhammed ve Kur’an ahlak bakımından çok çok çok eksilerde kalıyor.
Müslümanların iddiasına göre İslam köleliği bitirmiştir.O halde neden yasaklanmadı diye sorduğumuz zaman,kölelik çok yaygındı,birden bire yasaklanamadı aşama aşama kaldırıldırıldı cevabıyla karşılaşırız.Bu çok mantksız bir cevaptır,zira Allah’ın gücü yetmiyormuydu direk olarak kaldırmaya?Bir korkusu mu vardı?Bunlar Müslümanlar için çıkmaz sorulardır.
Muhammed Kabe’yi putlardan dahi temizliyor da,köleliği kaldırmaya gücü yetmiyor öyle mi?Tabiki öyle değil,kölelik Muhammed için bulunmaz türdendi.Özellikle cinsel ihtiyaçlarını karşılamak için mükemmeldi, doyumsuz geceler yaşamak için sınırsız olanaklar sunuyordu.Savaşta ele geçirdiği cariyelerle,cariyelerin düşüncelerine başvurmadan cinsel ilişki gerçekleştirebilyordu.Sonra pek çok işini kölelere yaptırıyordu.Durum böyleyken neden kaldırsınki köleliği?O kadar vicdanı varmı?
Şöyle bir iddiaları vardır Müminlerin;köleler hür konumundaydı,efendilerinin giydiklerinden giyer,yediklerinden yerlerdi.Bugünün hizmetçileri nasıl hizmet edip para alıyorlarsa,hür ve normal yaşantıları varsa,hür değerindelerse, İslam geldikten sonra da köleler bu dereceye yükseltilmişlerdir.
Yine bu iddiada çok saçma ve mantık dışıdır.Bir kere köle ve hür diye ayrım var.Bir insana köle demek bile onu aşağılamaktır.Peki eğer ikinci iddia doğruysa,bugünkü hizmetçiler istedikleri zaman işi bırakabilirler köleler neden işi bırakamıyorlardı? (bu ayrımı dahi yapamıyorlar,hizmetçi köle değildir hürdür,köle ise köledir). Hatta durum öyle ileri gitmiştiki,kaçan kölelerin namazı kabul olmaz diyordu Muhammed.Eğer ikinci iddia doğruysa köleler neden işi bırakamıyorlarda,kaçtıklarında namazları dahi neden kabul olmuyor?Görüldüğü gibi ikinci iddiada asılsız havada kalıyor.Müslümanların dinlerini sevimli gösterme çabasından başka bir şey değil.
Şimdi ayet ve hadisler ışığında(karanlığında) birinci ve ikinci iddiayı ve köleliği değerlendirelim:
Nahl=75: Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının malı olan bir köle ile, kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat onların çoğu bilmezler.
Yukarıdaki ayette bariz bir ayırım söz konusu,köleler hürden aşağı görülmektedir,sınıflama vardır.Direk olarak köleye ‘’mal’’ demektedir.Allah kölelere değer veriyordu diyen Müslümanlar Kur'an'ın bu ayetlerine inanmıyorlar mı?Bu Allah aşağılamayı çok seviyor ve bu insanlık ayıbıdır.
Ahzab=50:
Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Bu ayet ise boyutu gözler önüne seriyor,insanları ganimet olarak tanımlıyor,aşağılıyor.Düşünün bir insana ganimet demek?Bumudur merhametli,eşit davranan Allah?Bu ayetler olduktan sonra ne kadar takla atsanız boş,hiç boşuna uğraşmayın Kur’an’ı 21. yüzyıla uydurmazsınız!
Tecavüze İzin Veriyor
Ebu Said radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Müstalik gazvesine çıktık. Arap esirlerinden çokça esir ele geçirdik. Kadınlara karşı arzu duyduk. Çünkü üzerimizde bekarlık şiddet kesbetmişti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramızda Resûllullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
"Hayır! buyurdular. Bunu yapmamanız gerekir. Kıyamete kadar geleceği takdir edilen her canlı mutIaka yaratılacaktır (siz tedbirinizle önüne geçemezsiniz)."
Buhari, Nikah 96, Buyü' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Müslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).
İşte iplerin koptuğu hadislerden biriside budur.Cariyelere tecavüz edecekler ama hamile kalacaklarından korkuyorlar,azil yapmak istiyorlar(meniyi dışarı boşaltmak).Çünkü hamile kalırlarsa cariyeleri satamazlar.Muhammed buna izin vermiyor ama tecavüze de karşı çıkmıyor.
Konu: Müreysi` Gazâsı
Baslik: Müreysî` Denilen Benî Mustalık Gazâsı Ve Bu Seferin Vukûu Târihi Ve Sebebi
Ravi Ebû Saîd-i Hudrî
Hadis: Rivâyete göre şöyle demiştir: Benî Mustalık gazâsında Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem ile berâber sefere çıkmıştık. Ve arab esirlerinden birçok kadın esirlere kavuşmuştuk. O günlerde kadınlara karşı arzumuz artmış ve bekârlık bize çok güç gelmişti. (Esir kadınlara yaklaşmak, fakat çocuk yapmamak için) azl etmeği de düşünüp azletmek istiyorduk. Ancak Resûlullah aramızda iken (bunun hükmünü) ona sormadan nasıl azlederiz? dedik de bu mes`eleyi Peygamber`den sorduk. Resûlullah: Bunu yapmamanızda bir beis yoktur. (Azil yapmamanız vâcib kılınmamıştır). Fakat Allah`ın ezelî ilminde kıyâmet gününe kadar vücud bulacak olan her zî-hayât, bu dünyâda her halde vücud bulacaktır! diye cevab verdi.
Hadis No: 1596
Hadisler çelişkilerle doludur,Buhari'ye ait bu hadiste ise azil yapmaya izin veriyor Muhammed.Daha birçok hadis vardır azle engel tanımayan.Yine bir insanlık ayıbı.
İslam’da cariye demek sex kölesi demek adeta,tüm işlerini onlara yaptırdıkları gibi cinsel ihtiyaçlarınıda onlar üzerinden görebiliyorlar.Cariyelere fikirleri sorulmaz,savaşta esir olan kadın cinsel ilişkiye mecburdur.
Durum böyleyken Muhammed’e peygamber demek,Tanrı’ya hakaret değil midir?
Müslüman Olmayan Cariye Azad Edilemiyor
Eş-Şerrid İbnu's-Süveyd es-Sakafi (radıyallahu anh) anlatıyor: "Ey Allah'ın Resûlü, dedim, annem bana kendisi adına mü'mine bir cariye azad etmemi vasiyet etti. Benim yanımda, Sûdanlı (nûbi) siyah bir cariye var, onu azad edeyim mi?" Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam): "Çağır, onu (göreyim)" dedi. Çağırdım ve geldi. Cariyeye sordu: " ‘’Rabbin kim?" Cariye: "Allah!" dedi, tekrar sordu: "Ben kimim?" Cariye: "Allah'ın elçisisin!" cevabını verince Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam): "Bunu azad et, zira mü'minedir" buyurdu.
Ebu Davud, Eyman 19 (3283); Nesai, Vesaya 8, (6, 251).
Muaviye İbnu'l-Hakem es-Sülemi anlatıyor: Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e gelip: "Bir cariyem var, çoban olarak çalıştırıyor, koyunlarımı otlatıyordum. Yakınlarda bir koyunumu yitirdi. Ne oldu? diye sorunca, kurt kaptı dedi. Koyunun kaybolmasına üzüldüm. İnsanlığım icabı cariyenin suratına bir tokat vurdum. Bu davranışımın kefareti olarak bir köle azad etmeyi adadım. Onu azad edebilir miyim?" diye sordum. Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) cariyeye: "Allah nerede?" diye sordu O:
"Göktedir" deyince, "Pekala ben kimim? dedi. Cariye: "Sen Allah'ın Resûlüsün" cevabını verince, Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) bana yönelerek: "Bunu azad et, zira mü'minedir" buyurdu.
Müslim, Mesacid 33, (537); Muvatta, Itk 8, (2, 776); Nesai, Sehv 20 (3, 18); Ebu Davud, Eyman 19 (3282).
Bu iki hadis gösteriyorki,Müslüman olmayan bir cariye,köle için her türlü haksızlık mübahtır.Cariye Müslüman olmasa azad edilemeyecekti.Muhammed bırakın köleye hak anımayı adeta giden arabanın önüne taş koyuyor,adam direk olarak azad edecekken,Muhammed bunu Müslüman olma şartına bağlıyor.
Evli Kadını Mal Gibi Ganimet Payı Olarak Alıp,Gerdeğe Giriyor
Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam Hayber'e geldi. Allah kaleyi fethetmeyi müyesser kılınca, kendisine Safiyye Bintu Huyey İbnu Ahtab'ın güzelliğinden bahsedildi. Safiyye'nin kocası savaş sırasında öldürülmüştü. Kadın daha yeni evlenmişti. Aleyhissalatu vesselam, ganimetten pay olarak kendisine onu seçti. Oradan Safiyye ile birlikte çıktılar. Revha nem mevkiye geldiler. Aleyhissalatu vesselam orada gerdek yaptı. Sonra küçük bir yaygı içerisinde hays (denen hurma, yağ ve keş'ten mamul bir yemek) hazırladı. Sonra bana: "Etrafındakileri çağır!" buyurdu. Bu, Resûlullah aleyhissalatu vesselam'ın Safiyye için verdiği düğün yemeği idi. Sonra oradan Medine'ye hareket ettik. Resûlullah aleyhissalatu vesselam Safiyye için, bineğinin terkisine bir örtü seriyordu. Sonra devesinin yanında çömelip dizini dayadı. Safiyye radıyallahû anha, dizine basarak deveye bindi."
Buhari, salat 12, Esan 6, Salatu'l-Havf 6, Cihad 102, 130, Menakıb 27, Megazi 38; Müslim, Nikah 464, (1367); Ebu Davud, Harac ve'l-İmaret 21, (2996, 2997, 2298); Nesai, Nikah 79, (6, 131-134).
Muhammed’in cinsel arzusunda sınır yok,zorla ilişkiye girdiği gibi,cariyenin evli olmasıda fark etmiyor.Kadının ve kocasının psikolojik durumunu düşünebilir misiniz?Zina edene binbir türlü hakaret edip,birde recm gibi insanlık dışı cezalar uygulayan zihniyet,Muhammed’in bu rezilliklerini görmüyorlar mı?Zina etmek mi iyidir,yoksa bir kadınla,üstelik evli olduğu halde zorla ilişkiye girmek mi?
Cariyenin Hürler Gibi Giymesi Ayıplanıyor
İmam Malik rahimehullah'a ulaştığına göre, Abdullah İbnu Ömer'in bir cariyesi vardı. Hz. Ömer onu, hürlerin kıyafetine bürünmüş vaziyette görünce bu davranışını normal karşılamayıp müdahale etti. (Kızı Hafsa'nın yanına girip:
"Oğlan kardeşinin cariyesini halkın içine karışmış görmedin mi, hürlerin kıyafetine bürünmüş değil mi?" dedi ve Hz. Ömer bu hali hoş karşılamadı)."
Muvatta, İsti'zan 44, (2, 981).
Bakın hiçte köle bugünkü hizmetçiler gibi değilmiş,hür kıyafetleri bile ayrıymış,onu giyince adaletinden şüphe olmayan Ömer hiç hoş karşılamamış.
Kimse Kölem Demesin Diyor Ama Kuranda Kölem Dİyor
Hz. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Sizden kimse "kölem", "cariyem" demesin. Köle de Rabbi (sahibim), rabbeti (sahibem) demesin. Malik (efendi) "Oğlum" "kızım" desin. Memluk (köle) de Seyyidi (efendim), seyyideti desin. Zira hepiniz memluklersiniz. Rabb de aziz ve celil olan Allah'tır."
Buhari, Itk 17; Müslim, Elfaz 14, (2249); Ebu Davud, Edeb 83, (4975, 4976).
Bir rivayette şöyle gelmiştir: "Hiç kimse "Rabbini (efendini) doyur"; "Rabbine abdest suyu dök"; "Rabbine su ver" demesin. Bilakis "Seyyidim", "efendim" desin.
Sizden kimse abdi (kulum), emeti (cariyem) de demesin. Bilakis "oğlum", "kızım, yavrum" desin."
Müslim. Elfaz 15, (2249).
Zümer=10:De ki: Ey inanan kullarım, çekinin Rabbinizden; bu dünyâda iyilik eden kişileredir iyilik ve Allah'ın yeryüzü, geniştir; sabredenlerin mükâfatları, sayısız bir sûrette ödenir.
Hadislere göre kölem(abd) demek insana yakışık almazmış,onun yerine ‘’memluk’’ demek gerekirmiş.Muhammed bu emri vermesine rağmen kendisi,yukarıdaki ayette de görülüğü gibi kölem diyor.Sizcede kendiyle ters düşmüyor mu?
Çocuk Doğuran Cariye
İbnu Ömer (radıyallahu anh) anlatıyor: "Hz. Ömer (radıyallahu anh) buyurdu ki: "Efendisinden çocuk doğuran cariyeyi efendisi artık satamaz, hibe edemez, miras olarak da bırakamaz. Hayatta kaldığı müddetçe ondan istifade eder. Ölecek olursa cariye hür olur."
Muvatta, Itk 6, (2, 776).
Muhammedin İlişkiye Girdiği Cariyesi
Hz. Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam)'ın zaman zaman birleştiği bir cariyesi vardı. Hz. Aişe ve Hz. Hafsa (radıyallahu anhüma) (cariyeye temasını önlemek için) peşini bırakmadılar. Sonunda Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) bu cariyeyi nefsine haram etti. Bunun üzerine: "Ey Peygamber, sen zevcelerinin hoşnudluğunu arayarak, Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun?..." diye başlayan Tahrim süresi nazil oldu."
Nesai, İşretu'n-Nisa, 4, (7, 71).
Kur’an’da 4 kadın sınırı varsada,adaletsiz davranmaktan korkarsanız 1’den fazla almayın diye hükmedilse bile bu cariyeler için böyle değildir.Muhammed Ayşe ile Hafsa karıları istememesine rağmen,cariye ile ilişkiye giriyor.Kendine haram etsede Allah ayetle bildirip tekrar helal ediyor.Ayrıca 4 kadın sınırı hür kadınlar içindir,4 kadın dışında sınırsız cariye alınabilir.
Cariye ve Köle Evli Değilse,Sahibi Avretlerine Bakabilir
Abdullah İbnu Amr İbni'l-As (radıyallahu anhüma) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Sizden biri cariyesini veya kölesini veya ücretlisini evlendirdi mi, artık onun avretine bakmasın."
Cariye ile zina yasak densede bu hadisten durumun öyle olmadığını rahatlıkla görebiliyoruz.Evli değilse avret yerine bakabilirmiş.
Cariye Azadına Bozuluyor
Meymune radıyallahu anha anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan izin almadan bir cariye azad ettim. Resulullah'ın benimle kalma günü gelip, beraber olduğumuz zaman:
"Ey Allah'ın Resülü, cariyemi azad ettim, farkettlnlz mi?'' dedim.
"(Sahi mi söylüyorsun), bunu yaptın mı?'' dedi. Ben, "Evet!'' deyince:
"Keşke onu dayılarına verseydin, senin için daha hayırlı olacaktı!" buyurdular."
Buhari, Hibe 15; Müslim, Zekat 44, (999); Ebu Davud, Zekat 45 (1690).
Yine bu insanlık dışı karede,Muhammed bırakın köleliği kaldırmayı,köle azadını bile hoş karşılamıyor.
Çocuk Doğuran Cariye
İbnu Ömer radıyallahu anhüma diyor ki: "Hangi cariye, efendisinden bir çocuk dünyaya getirirse, artık efendi bu cariyeyi satamaz, hibe edemez, miras da kılamaz. Hayatta oldukça ondan istifade eder, öldü mü artık cariye hür olur."
Muvatta, Itk 6, (2, 776).
Evli Olan Cariyelerle İlişkiye Girme
Ebu Sa'id radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam Huneyn seferi sırasında Evtas'a bir ordu gönderdi. Ordu düşmanla karşılaştı ve çarpıştılar. Müslüman askerler onlara galebe çaldı, bir miktar kadını da esir etti. Resûlullah aleyhissalatu vesselam 'ın Ashabından bir kısımları, ele geçirilen cariyelere teması, müşrik kocaları sebebiyle sanki günah addettiler. Bunun üzerine aziz ve celil olan Allah şu ayeti inzal buyurdu. (Mealen): "Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Maliki bulunduğunuz cariyeler müstesna..." (Nisa 24). Yani "bunlar (esir aldıklarınız) iddetlerini doldurunca size helaldır."
Müslim, Rada' 33, (1456); Tirmizi, Nikah 36, (1132); Ebu Davud, Nikah 45, (2155, 2157) Nesai, Nikah 59, (6, 110).
Bu utanç karesinde yine evli cariyelerle ilişkiye giren sapıkları ve buna teşvik eden ayeti buluyoruz.
Cinsel İlişkiye Girdikten Sonra Başkasına Satma
İbnu Ömer radıyallahu anhüma demiştir ki: "Temas edilmiş bulunan bir cariye hediye edilir veya satılır veya azad edilirse onun rahmi bir hayız müddetince istibra edilsin. Bakirenin istibrası aranmaz."
Rezin tahric etmiştir. Buhari, bu rivayeti muallak olarak zikretmiştir. (Büyü, 111).
Yine buradada ilişkiye girmek için cariyelerle evlenmek gerekmediğini görüyoruz.Zira ilişkiye girdikten sonra da satılıp,hediye edilebiliyormuş.Zaten hamile kalınca satılamaz denen hadisten bunu çok net bir şekilde anlıyoruz.
Cariye İle İlişki
Hz. Büreyde radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Ali radıyallahu anh'ı humusu (ganimetin beşte birini) almak üzere Halid'e gönderdi. Halid radıyallahu anh, humusu ona verdi. ali, ondan (kendine) bir cariye seçti. Ali, geceleyin gusül yapmış olarak sabahha erdi. Ali'ye kızmıştım. Halid radıyallahu anh'a:
"Şunu görmüyor musun?" diye söylendim. Sonra da Resûlullah aleyhissalatu vesselam'a gelince durumu anlattım.
"Ey Büreyde! buyurdular, sen Ali'ye kızıyor musun?"
"Evet!" dedim.
"Kızma! buyurdular, zira onun humustaki hissesi aldığından fazladır." (Ondan sonra Ali en çok sevdiğim insan oldu.)"
Buhari, Megazi, 61.
Bu sefer başrollerde Ali var.
Cariye ile Zina Olur mu?
Amr İbnu Şu'ayb, an ebihi an ceddihi tarikiyle anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Hür veya cariye bir kadınla kim zina yaparsa, bundan hasıl olacak çocuk veled-i zinadır, ne o babasına, ne de babası ona varis olamaz."
Tirmizi, Feraiz 21, (2114).
Halbuki diğer hadislerde Muhammed bile yapıyor.
Cariyeler Çalışıp,Kazandıklarını Efendisine Vermeli
Hz. Osman radıyallahu anh anlatıyor: "Çocukları kesbe mecbur etmeyin. Siz onları kesbe mecbur ettiğiniz zaman hırsızlık yaparlar. San'at sahibi olmayan cariyeleri de kesbe zorlamayın. Zira siz onları kesbe zorladığınız takdirde ferçleriyle kazanırlar. Onların getireceği paraya karşı istiğna gösterin ki, Allah da sizi müstağni kılsın. Size temiz olan yiyecekler yaraşır."
Muvatta, İsti'zan 42, (2, 981).
Bu da kölelerin hakları vardı diyen Müslümanlara kapak niyetinde,sarı yere dikkat edin bu demek oluyorki,sanat sahibi olan cariyeler çalışıp para kazanıp efendisine vermek zorunda.Kölelerde aynıdır.Ve sanat sahibi olanları zorlayabilme hakları var.
Yani efendileri cariyelerden hem cinsel yönden,hem de para yönden yararlanıyorlardı.
Karısı İstememesine Rağmen Cariyeyle İlişkiye Giriyor
Abdullah İbnu Dinar anlatıyor: "Bir adam İbnu Ömer radıyallahu anhüma'ya büyüğün emmesinden sormuştu. Şu cevabı verdi:
"Bir adam Ömer radıyallahu anh'a gelip: "Benim, kendisine temasta bulunduğum bir cariyem vardı. Hanımım bunu önlemeye azmetti ve cariyeyi emzirdi ve bana da: "Sakın ha! Vallahi ben cariyeni emzirdim!" dedi. (Şimdi ne yapmalıyım?" diye) sordu. Babam Ömer ona şöyle cevap verdi:
"Hanımını çatlat: Git cariyene temasta bulun. Çünkü (harama sebep olan) emme küçüklükte olan emmedir."
Muvatta, Rada' 13, (2, 606).
Kadın öylesine bozuluyorki,adamın cariyeyle ilişkiye girmesine,artık emzirecek duruma gelmiş.Ömer de öyle bir fetva veriyorki ‘’git karını çatlat’’ şeklinde akıllara zarar.Sözde adaletli peygamber,adaletli Allah.Karısına resmen zulmediyor,İslam büyükleri de teşvik ediyorlar.
Evli Cariyeyle İlişki
İbnu şihab anlatıyor: Abdullah İbnu Amir, Hz. Osman radıyallahu anh'a bir cariye hediye etti. Bu cariyeyi Basra'da satın almıştı ve onun kocası da vardı. Osman: "Ben ona yaklaşmam, onun kocası var!" dedi. Bunun üzerine İbnu Amir, kocasını razı etti ve cariyeden ayırdı."
Muvatta, Büyü' 7, (2, 617).
Son olarak evli cariyeyle ilişkinin normal olduğunu,insanın vijdanına kalmış bir şey olduğunu görüyoruz.Bu adam Muhammed’den üstün ahlak gösteriyor,çünkü Muhammed evlilerle ilişkiye girmye bayılır.
Cariyelere Fahişelik Yaptırtılabiliyordu
Hz. Cabir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Abdullah İbnu Übey İbni Selül cariyesine: "Git biraz fahişelik yap (da para kazan)" diye emretti. Bunun üzerine Cenab-ı Hakk: "Dünya hayatının geçici menfaa tini elde etmek için, iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın..." (Nur 33) mealindeki ayeti inzal buyurdu."
Müslim, Tefsir 26, (3029); Ebu Davud, Talak 50, (2311).
Cariyelere fahişelik yaptırtılabiliniyordu.Sanırım bu ayet sadece fahişeliğe isteksiz cariyeler için yasak getirmiş.
Saçma Nedenlerden Öldürme
Abdurrahman İbnu Sa'd İbnu Zürare'nin anlattığına göre, kendisine, Resûlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden Hz. Hafsa radıyallahu anha'nın müdebber kıldığı bir cariyesi, kendisine sihir yaptığı için, sihri sebebiyle öldürtmüştür."
Muvatta, Ukûl 14, (2, 871).
Saçma nedenlerden cariyeyi öldürüyor.Kim demiş İslam’da batıl yoktur diye.Sihir,büyü batıl değil midir?
Tüm bunlar göstermektedirki,İslam köleliği kaldırmamış meşrulaştırmıştır,Müslümanların savunma yöntemleri de yine havada kalıyor.Köleler her türlü hizmete mecbur oldukları gibi,ayrı bir işte çalıştırılabiliyor kazandığı parayı ise efendisine vermek zorunda.Cariyeler için de aynı durum söz konusuyken,bir de sex kölesi olarak kullanılabiliyorlar.
Editörün Görüşü:Muhammed ve Kur’an ahlak bakımından çok çok çok eksilerde kalıyor.