İsa'nın Beşikteyken Konuşması


Kur'an'da 19. Sure'de bebek Yeshua'nın beşikte iken konuştuğu ve kimliğini açıkladığı yazılıdır:
Meryem:29,30=Bunun üzerine (Meryem, çocukla konuşun diye) ona işaret etti. “Beşikteki bir bebekle nasıl konuşuruz?” dediler. Bebek şöyle konuştu: “Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum. Bana kitabı (İncil’i) verdi ve beni bir peygamber yaptı.” 
Yeshua'nın daha bebekken ve beşikteyken konuşarak kimliğini açıkladığı yolundaki öğreti Arapça Çocukluk İncili isimli bir apokrifal metinden alınmıştır:
Aşağıdaki alıntıyı Mesih ile aynı dönemde yaşayan başkahin Yusuf'un - bazıları onun Kayafa olduğunu söyler - kitabında yazılı buluyoruz. O dedi ki: "Yeshua konuştu ve gerçekten beşiğindeyken annesi Meryem'e şöyle dedi: 'Ben Yesua'yım, Cebrail'in müjdesi uyarınca doğurduğun Tanrı'nın Oğlu ve Logos'um (Söz). Babam beni dünyanın kurtuluşu için gönderdi'". (Kurtarıcının Arapça Çocukluk İncili bölüm 1)
Görüldüğü gibi, Muhammed'in yazıcıları Mesih'in beşikteyken konuşma mucizesini Kur'an'a kopyalarken orijinal metinde yazılı olan ifadeleri tamamen değiştirmişlerdir.

  • Tanrı'nın Oğlu: Tanrı'nın kulu
  • Logos (Kelam): Kitap (!)
  • Kurtarıcı: Peygamber 

Muhammed'in yazıcıları asıl kaynakta geçen Logos sözcüğünün "kelime"ez aracılığıyla orijinal metinden ayrılmış. Yine de, Arapça metinde Meryem'e "aşağıdan" seslenen kişi belli değildir; sadece meçhul bir sesin Meryem'e konuştuğu yazılıdır. Diyanet ise klasik bir tavırla Kur'an ayetlerindeki belirsizlikleri giderme ve bu sayede eleştirileri ortadan kaldırma mücadelesi vermektedir. 



Yeshua=İsa...