Meryem'in Halkı Tarafından Zina ile Suçlanması


Kur'an'ın 19. Suresi'ne göre, Meryem, mucizevi hamileleğinden dolayı halkının eleştiri ve ithamlarına maruz kalmıştır:
Meryem:27,28=Kucağında çocuğu ile halkının yanına geldi. Onlar şöyle dediler: “Ey Meryem! Çok çirkin bir şey yaptın!” Ey Hârûn’un* kız kardeşi! Senin baban kötü bir kimse değildi. Annen de iffetsiz değildi.”
(*) Muhammed'in yazıcıları, Yeshua'nın annesi Meryem'în Eski Antlaşma'daki İmran'ın (Amram) kızı ve Harun'un kızkardeşi Meryem ile aynı kişi olduğunu söylemişlerdir.


Meryem'in halkı tarafından suçlandığı iddiası Sahte Matta İncili'nden alınmıştır:
Bu olaylardan sonra Meryem'in hamile olduğu duyuldu. Tapınak görevlileri Yusuf'u yakalayıp Meryem ile birlikte başkahinin huzuruna çıkardılar. (Sahte Matta bölüm 12)
Kaç kişiden oluştuğu belirlenemeyecek kadar büyük bir kalabalık toplandı ve Meryem tapınağa getirildi. Kahinler, Meryem'in akrabaları ve anne-babası ağlayıp ona şöyle dediler: "Günahını kahine itiraf et; sen ki Rabbin Tapınağında güvercin gibiydin ve meleğin ellerinden yiyecek almıştın". (Sahte Matta bölüm 12)
Bu iki anlatım arasındaki tek fark yine olayların kronolojik sırasıyla ilgilidir: Meryem'in halkı tarafından suçlanması Sahte Matta'da Meryem'in hamileliği esnasında yaşanmışken, Kur'an'da Yeshua'nın doğumundan sonra yaşanmış gibi gösterilmiştir. Bunun sebebi ise Muhammed'in yazıcılarının Sahte Matta'da Meryem'in hamileliği için kullanılan ifadeyi yanlışlıkla harfiyen yorumlamalarıdır. Sahte Matta, Meryem'in hamile olduğunun anlaşıldığını söylerken "Meryem'in çocuk taşıdığını" belirtmiştir; ancak bu Meryem'in "rahminde" bir çocuk taşıdığını anlatmaya yöneliktir. Muhammed'in yazıcıları ise bu söz ile Meryem'in çocuk Yeshua'yı "kucağında" taşıdığının anlatılmak istendiğini sanarak hata yapmışlardır. 



Yeshua=İsa...