İbrahim'e Müjdelenen Çocuk Hangisi?


Kur'an'a göre İbrahim ve Sara çok yaşlı olmalarına,hatta Sara yaşlılığının yanında bir de kısır olmasına rağmen çocukla müjdelenirler.Fakat bir ayette müjdelenen çocuklardan biri Yakup iken,bir ayette İsmail'dir;


Hud:69-73=Andolsun, elçilerimiz (melekler), İbrahim’e müjde getirip “Selâm sana!” dediler. O, “Size de selâm” dedi ve kızartılmış bir buzağı getirmekte gecikmedi.Ellerini yemeğe uzatmadıklarını görünce, onları yadırgadı ve onlardan dolayı içinde bir korku duydu. Dediler ki: “Korkma, çünkü biz Lût kavmine gönderildik.”


Ve ayakta duran hanımı, bunun üzerine gülümsedi. O zaman onu, İshak ile ve İshak'ın arkasından Yâkub ile müjdeledik.Karısı, “Vay başıma gelenler! Ben bir kocakarı ve bu kocam da bir ihtiyar iken çocuk mu doğuracağım? Gerçekten bu, çok şaşılacak bir şey!” dedi.Melekler, “Allah’ın emrine mi şaşıyorsun? Allah’ın rahmeti ve bereketi size olsun ey (peygamber ocağının) ev halkı! Şüphesiz O, övülmeye lâyıktır, şanı yücedir.” dediler.


Bu ayetlere göre İshak ile birlikte müjdelenen Yakup'tur.Şimdi bir de şuna bakalım;


İbrahim:39=“Hamd, iyice yaşlanmış iken bana İsmail’i ve İshak’ı veren Allah’a mahsustur. Şüphesiz Rabbim duayı işitendir.”


Bu ayette ise İbrahim ve karısı yaşlı iken İshak'ın yanında İsmail ile müjdelendikleri söylenir.


Bu Tevrat ve İslam geleneğiyle de çelişmektedir.Zira bunlara göre İsmail İbrahim'in karısı Sara'nın değil,cariyesi Hacer'in oğludur.Yakup ise İbrahim'in oğlu değil İbrahim'in İshak'dan olma torunudur.Hatta İslam inancına göre Sara Hacer'i kıskanıp Hacer ile oğlu İsmail'i Mekke'ye sürgün ettirir,İbrahim eliyle.Hatta Zemzem'in de onlar için çıktığını söylerler.


Şu ayetleri de ekleyelim;


19:49-İbrahim, kavminden ve onların Allah'tan başka ibadet ettikleri şeylerden uzaklaşınca, biz ona İshak'ı ve Yakub'u ihsan ettik.Ve hepsini de peygamber yaptık.


21:72-Ona (İbrahim'e) İshak'ı, üstelik bir de Yakub'u ihsan ettik ve herbirini salih kimseler kıldık.


29:27-O'na İshak ve Yakub'u bağışladık. Peygamberliği ve kitapları, onun soyundan gelenlere verdik. Onu dünyada mükafatlandırdık. Şüphesiz o, ahirette de salihler (zümresin)dendir.


Evet İbrahim'e yaşlılığında İshak ile birlikte armağan edilen çocuğun adı ne?Yakup mu İsmail mi?


Yapılan Savunmalara Cevap


Bu çelişkiye yapılan savunmaları biliyorsunuz,kimi İshak ile Yakup aynı diyor kimi de Yakup İshak'ın oğlu diyor,ayetten bu sonuç çıkıyor diyor.Tabi bunlar akla,mantığa,herşeye aykırı.Bunun böyle olmadığını bir de şu yönden kanıtlıyım;


Ayette kullanılan kelime;


vehebnâ=hibe etmek


Yakup için de aynısı kullanılıyor,Allah Yakup'u İbrahim'e hibe etti.


Hibe etmek ise bir şeyi bir kimseye onun olması için vermek demektir,yani birisi bir kitabı bana hibe ederse o kitap benimdir.Aynı şekilde şu ayetlere de bakalım;


Ahzab:50=Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan... 


Burada da aynı kelime;


vehebet:hibe etmek 


kullanılmıştır.


Kendisini Muhammed'e hibe eden kadın Muhammed'indir.


Yani Yakup İbrahim'in torunu değil oğludur,çünkü İbrahim'e hibe edilmiştir,İbrahim'indir.


Yakup'un İbrahim'e hibe edildiğini söyleyen ayetler;


19:49-İbrahim, kavminden ve onların Allah'tan başka ibadet ettikleri şeylerden uzaklaşınca, biz ona İshak'ı ve Yakub'u ihsan ettik. Ve hepsini de peygamber yaptık.


21:72-Ona (İbrahim'e) İshak'ı, üstelik bir de Yakub'u ihsan ettik ve herbirini salih kimseler kıldık.


29:27-O'na İshak ve Yakub'u bağışladık. Peygamberliği ve kitapları, onun soyundan gelenlere verdik. Onu dünyada mükafatlandırdık. Şüphesiz o, ahirette de salihler (zümresin)dendir.


Ayrıca şu ayetten de İshak'ın oğlu olduğu sonucu çıkmıyor;


Bakara:133="Yoksa siz Yakub’un, ölüm döşeğinde iken çocuklarına, “Benden sonra kime ibadet edeceksiniz?”dediği, onların da, “Senin ilâhına ve ataların İbrahim, İsmail ve İshak’ın ilâhı olan tek bir ilâha ibadetedeceğiz; bizler O’na boyun eğmiş müslümanlarız.” dedikleri zaman orada hazır mı bulunuyordunuz?"


Atalar olarak İbrahim,İshak ve İsmail geçiyor dolayısıyla bu ayete göre İsmail'in de oğlu olabilir?İbrahim'in de oğlu olabilir?Neye göre bu ayetten Yakup'un İshak'ın oğlu olduğu sonucuna varıyorsunuz?


Kısacası bu net bir çelişkidir.