Cehennem'in Kökeni
''Cehennem'': Arapça değildir.Halim Sabit Şibay,İslam Ansiklopedisi'nin ''cehennem'' maddesinde şöyle der: ''Ahirette azap yerinin adı.İbranice ''gehinnom''dan(gihinnam) geldiği söylenmektedir''. Şunu ekliyor: ''Kimi doğubilimciler,bunun, Kudüs'ün yanında eski çağlarda Moloch adına yapılan kurbanların yakıldığı kuyunun adından (Hinnom Vadisi) alındığı görüşündedirler.Cihinnam,eski metinlerde sıfat olarak ''çok deirn'' manasında kullanılmaktadır.
Hayrullah Örs ise Musa ve Yahudilik adlı önemli yapıtında şunları yazmakta: ''Kötülerin gittikleri azap yerinin adı, ''Hinnom oğulları vadisi'' anlamına gelen ''Gebna Hinnom'' iken sonraları ''Gehenna'' olmuştur.''Gebna Hinnom'',Ken'anilerin (Tanrı) Ba'l'e kurban edilen çocukları yaktıkları bir vadinin adıydı''.
Tevrat'ın çeşitli bölümlerinde belirtildiğine göre çocukların kurban edildikleri Tanrı'nın adı ''Moloch(Molech)'' idi..Prof.Dr. K. Hitti,bu Tanrı'nın eski Ken'an(Fenike) kentlerinden ''Sur'' kentinde bir ''Kent Tanrısı'' olduğunu düşünüyor.
Çocukların kurban olarak sunuldukları ''gehinnom'' ya da ''gehenna'' deresine gelince;
Kurbanların Tanrı'ya bir derede,bir çukurda,kutsal sayılan bir kuyunun yanında sunulmaları eski ve epeyce yaygın bir gelenekti.Araştırmalar gösterir ki, ''Zemzem Kuyusu'' da bu türden bir kuyuydu.
Sunulan kurbanların sonradan aynı yerde yakılmaları da eski bir gelenek olduğuna göre,sözü edilen ''gehinnom'' ya da ''gehenna'' adlı çukurun ''ateş çukuru'' diye düşünülmesi ve bunun ''cehennem'' düşüncesine kaynak olması doğaldır.
Kur'an'da ''cehennem'' anlatılırken kullanılan sözler de, ''Arapça olmayan'' sözcüklerle donatılıp özellikleştirilmiş bulunmakta.Farsça olan var yine.Dahası,kimi incelemecilerin ''Türkçe'' saydığı ve ''pis kokan su'' anlamına geldiği söylenen ''gassak'' sözcüğü bile var içlerinde.
Hayrullah Örs ise Musa ve Yahudilik adlı önemli yapıtında şunları yazmakta: ''Kötülerin gittikleri azap yerinin adı, ''Hinnom oğulları vadisi'' anlamına gelen ''Gebna Hinnom'' iken sonraları ''Gehenna'' olmuştur.''Gebna Hinnom'',Ken'anilerin (Tanrı) Ba'l'e kurban edilen çocukları yaktıkları bir vadinin adıydı''.
Tevrat'ın çeşitli bölümlerinde belirtildiğine göre çocukların kurban edildikleri Tanrı'nın adı ''Moloch(Molech)'' idi..Prof.Dr. K. Hitti,bu Tanrı'nın eski Ken'an(Fenike) kentlerinden ''Sur'' kentinde bir ''Kent Tanrısı'' olduğunu düşünüyor.
Çocukların kurban olarak sunuldukları ''gehinnom'' ya da ''gehenna'' deresine gelince;
Kurbanların Tanrı'ya bir derede,bir çukurda,kutsal sayılan bir kuyunun yanında sunulmaları eski ve epeyce yaygın bir gelenekti.Araştırmalar gösterir ki, ''Zemzem Kuyusu'' da bu türden bir kuyuydu.
Sunulan kurbanların sonradan aynı yerde yakılmaları da eski bir gelenek olduğuna göre,sözü edilen ''gehinnom'' ya da ''gehenna'' adlı çukurun ''ateş çukuru'' diye düşünülmesi ve bunun ''cehennem'' düşüncesine kaynak olması doğaldır.
Kur'an'da ''cehennem'' anlatılırken kullanılan sözler de, ''Arapça olmayan'' sözcüklerle donatılıp özellikleştirilmiş bulunmakta.Farsça olan var yine.Dahası,kimi incelemecilerin ''Türkçe'' saydığı ve ''pis kokan su'' anlamına geldiği söylenen ''gassak'' sözcüğü bile var içlerinde.
Kaynak:Turan Dursun
Benim Notum
Çocukların yakılarak kurban edildikleri Molek isimli bu Tanrı Kur'an'a Malik ismiyle,Cehennem'in baş yöneticisi olarak girmiştir;
Zuhruf:77=Ve ey Mâlik diye bağıracaklar, yalvar Rabbine de öldürsün bizi; Mâlik, şüphe yok ki siz diyecek, ebedî olarak azaptasınız.
İsmi bile aynı,tek fark Paganizmde Tanrı,Kur'an'da melek!