Gökler ve Yer Kaç Günde Yaratıldı?
Birçok Kur’an ayetinde göklerin ve yerin 6 günde yaratıldığı yazar.Fussilet suresinin ilgili ayetlerinde ise bununla ilgili bir çelişki göze çarpar.Günler toplandığında bu yaratılışın 6 gün değil 8 günde tamamlandığı sonucuyla karşı karşıya kalırız:
Fussilet=10: Yeryüzündeki rızıklar vb. 4 günde.
Fussilet=12: 7 gök 2 günde(Yer de göğe dahil).
=Toplamda 8 gün ediyor. Halbuki Kur'an'ın birçok ayetinde gökler ve yer 6 günde yaratıldı denilir.
Bu çelişkiyi örtmek isteyen İslamcılar 6.günde gök zaten vardı,2 gün içinde 7 kat olarak düzenlendi, yaratılmadı diyerek burada bir çelişki olmadığını savunurlar. Tamam bu doğru olabilir ama bir düzenleme olsa bile yine de çelişkili bu durum kaybolmuyor (bu ayetteki kelime düzenleme anlamında olabilir ama başka surelerin ayetlerinde yoktan yaratma anlamındaki Arapça kelime de kullanılmıştır, bu da ayrı bir çelişkidir).
İlk olarak şu ayetlere bakalım:
Fussilet suresinin verdiğim son ayetlerine göre ise Allah göğü yediye ayırmak ve Güneş'i, gezegenleri yaratmak veya düzenlemek için altıncı günün sonunda iki gün daha uğraşıyor ve bu günlerin toplamı sekiz gün ediyor. Halbuki 6. günün sonunda dinlenmesi yani tahtına oturması gerekirdi, bu ayetlerde tahta oturuyor ama Fussilet ayetlerine göre 6. günde bitiremiyor ve dolayısıyla Arşa da istiva etmiyor(tahtına oturmuyor).
Sonuç olarak çelişkiler bariz bir şekilde ortada, kurtuluş yok.
Öncelikle ilgili savunmaya şuradan ulaşabilirsiniz, ben bu savunmayı başka bir yönden daha çürütmek istiyorum:
Çok kolay bir şekilde sonuca ulaşalım. Düzenleme(İslamcıların yırtmak için kullandıkları) kelimeleri alalım ve yine de bundan kurtuluş olmadığını görelim:
Fussilet’e göre 6.gün sonunda sadece tek gök(tekil) var ve o da tam oluşmamış daha duman halinde. Gökler 6 günde yaratıldı diyen ayetlerde ise 6.gün sonunda gökler(çoğul) var.Bu sureye göre göğün 7 kat olabilmesi için 6. Gün sonunda 2 gün daha geçmesi gerekiyor ve gökler ve yerin tamamlanması 8 günü buluyor.Diğerlerine göre ise 6 günde gökler ve yer tamam.Yani çelişki olmaması için 6 günde ''gökler(çoğul)'' yaratıldı diyen ayetlerin de olmaması gereklidir.
Görüldüğü gibi düzenleme de olsa yaratma da olsa bu apaçık bir çelişkidir.Kurtuluşu yok gibi,tabi Müslümanların hayal güçleri çok geniş.
Ve,Ve,Veee Muhammed yeri gök sanıyormuş!!! Fussilet 11 ve 12. ayetlere tekrar göz atalım:
12.Onları(Yeri ve Göğü),2 günde 7 gök olmak üzere yerine koyuyor.
Görüyorsunuz değil mi? Şu işe bakın! Muhammed göğü yer sanıyormuş.Onları diyerek yeri ve göğü kastettiği çok açık,aksi iddia edilebilir mi? Böyle bir hatayı Tanrı yapamaz herhalde. Kur’an’ın yazarının Muhammed olduğu güneş gibi ortada.
Bir de 12. ayete göre en yakın gök yıldızlarla donanmıştır.Bu yanlış bir bilgidir,en yakın gökte yıldız yoktur.
Şu 4 ayete bile ne kadar çelişki sığdırmış Muhammed.Bu 4 ayet bile Kur’an’ın Tanrı sözü olmadığını ve Kur’an’daki mucize iddialarının zorlama olduğunu kanıtlar niteliktedir.
Fussilet=9: De ki: «Siz yeri iki günde yaratanı gerçekten inkâr edip duracak mısınız? Bir de O'na eşler koşuyorsunuz ha? O bütün âlemlerin Rabbidir.»
Fussilet=10: O, yerin üstünde sabit dağlar yarattı. Orada bereketler meydana getirdi. Orada araştırıp soranlar için rızıkları tam dört günde belli bir seviyede takdir edip, düzene koydu.
Fussilet=11: Sonra göğe doğruldu o bir duman iken ona ve yere: ‘’İkinizde ister istemez(görevlerinizin gereğini yapmaya) gelin’’ dedi.İkisi de: ’’İsteye isteye geldik’’ dediler.
Fussilet=12: Böylece Allah onları iki günde yedi gök olmak üzere yerine koydu. Her göğe kendi işini bildirdi. Biz en yakın göğü kandillerle süsledik ve koruduk. İşte bu çok güçlü ve her şeyi bilen Allah'ın takdiridir.Fussilet=9: Yeryüzü 2 günde yaratıldı.
Fussilet=10: Yeryüzündeki rızıklar vb. 4 günde.
Fussilet=12: 7 gök 2 günde(Yer de göğe dahil).
=Toplamda 8 gün ediyor. Halbuki Kur'an'ın birçok ayetinde gökler ve yer 6 günde yaratıldı denilir.
Bu çelişkiyi örtmek isteyen İslamcılar 6.günde gök zaten vardı,2 gün içinde 7 kat olarak düzenlendi, yaratılmadı diyerek burada bir çelişki olmadığını savunurlar. Tamam bu doğru olabilir ama bir düzenleme olsa bile yine de çelişkili bu durum kaybolmuyor (bu ayetteki kelime düzenleme anlamında olabilir ama başka surelerin ayetlerinde yoktan yaratma anlamındaki Arapça kelime de kullanılmıştır, bu da ayrı bir çelişkidir).
İlk olarak şu ayetlere bakalım:
O Allah ki gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yarattı.” (Furkan 59)
Allah O’dur ki gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yaratmış, sonra Arş üzerine istiva buyurmuştur.” (Secde 4)
Andolsun ki biz gökleri, yeri ve ikisi arasındakileri altı günde yarattık. Bize hiçbir yorgunluk da dokunmadı.” (Kaf 38)Bu ayetlere göre Allah sadece göklerle yeri altı günde yaratmakla kalmamış, bunlarla birlikte ikisi arasındakileri de toplam altı günde yaratmış. Göklerle yer arasında neler var? Güneş gibi yıldızlar, Jupiter gibi gezegenler, hayvanlar, insanlar vb. Yani bu ayetlerdeki kelimeleri isterseniz "düzenlemek" olarak alın, isterseniz de "yaratmak" olarak alın, fark etmiyor. Ne var ne yoksa hepsini altı günde yaratmış ve 6. günün sonunda Arşa istiva etmiş, yani yaratım,düzenleme filan her şey 6 günde tamamlanıyor ve Allah dinlenmeye gidiyor.
Fussilet suresinin verdiğim son ayetlerine göre ise Allah göğü yediye ayırmak ve Güneş'i, gezegenleri yaratmak veya düzenlemek için altıncı günün sonunda iki gün daha uğraşıyor ve bu günlerin toplamı sekiz gün ediyor. Halbuki 6. günün sonunda dinlenmesi yani tahtına oturması gerekirdi, bu ayetlerde tahta oturuyor ama Fussilet ayetlerine göre 6. günde bitiremiyor ve dolayısıyla Arşa da istiva etmiyor(tahtına oturmuyor).
Sonuç olarak çelişkiler bariz bir şekilde ortada, kurtuluş yok.
Öncelikle ilgili savunmaya şuradan ulaşabilirsiniz, ben bu savunmayı başka bir yönden daha çürütmek istiyorum:
Çok kolay bir şekilde sonuca ulaşalım. Düzenleme(İslamcıların yırtmak için kullandıkları) kelimeleri alalım ve yine de bundan kurtuluş olmadığını görelim:
Fussilet’e göre 6.gün sonunda sadece tek gök(tekil) var ve o da tam oluşmamış daha duman halinde. Gökler 6 günde yaratıldı diyen ayetlerde ise 6.gün sonunda gökler(çoğul) var.Bu sureye göre göğün 7 kat olabilmesi için 6. Gün sonunda 2 gün daha geçmesi gerekiyor ve gökler ve yerin tamamlanması 8 günü buluyor.Diğerlerine göre ise 6 günde gökler ve yer tamam.Yani çelişki olmaması için 6 günde ''gökler(çoğul)'' yaratıldı diyen ayetlerin de olmaması gereklidir.
Görüldüğü gibi düzenleme de olsa yaratma da olsa bu apaçık bir çelişkidir.Kurtuluşu yok gibi,tabi Müslümanların hayal güçleri çok geniş.
Ve,Ve,Veee Muhammed yeri gök sanıyormuş!!! Fussilet 11 ve 12. ayetlere tekrar göz atalım:
Fussilet=11: Sonra göğe doğruldu o bir duman iken ona ve yere: ‘’İkinizde ister istemez(görevlerinizin gereğini yapmaya) gelin’’ dedi.İkisi de: ’’İsteye isteye geldik’’ dediler.
Fussilet=12: Bu suretle onları,iki günde 7 gök olmak üzere yerine koydu ve her gökte oraya ait emrini vahyetti.Dünya semasını kandillerle donattık ve onu koruduk.İşte bu; güçlü,her şeyi bilen Allah’ın takdiridir.11.Yere ve göğe ister istemez gelin diyor.İsteyerek geliyorlar.
12.Onları(Yeri ve Göğü),2 günde 7 gök olmak üzere yerine koyuyor.
Görüyorsunuz değil mi? Şu işe bakın! Muhammed göğü yer sanıyormuş.Onları diyerek yeri ve göğü kastettiği çok açık,aksi iddia edilebilir mi? Böyle bir hatayı Tanrı yapamaz herhalde. Kur’an’ın yazarının Muhammed olduğu güneş gibi ortada.
Bir de 12. ayete göre en yakın gök yıldızlarla donanmıştır.Bu yanlış bir bilgidir,en yakın gökte yıldız yoktur.
Şu 4 ayete bile ne kadar çelişki sığdırmış Muhammed.Bu 4 ayet bile Kur’an’ın Tanrı sözü olmadığını ve Kur’an’daki mucize iddialarının zorlama olduğunu kanıtlar niteliktedir.