Kur'an'ın Kaynaklarına Yapılan Savunma

Kur'an'ın kaynakları dediğimizde Müslümanlar şu şekilde savunma yaparlar;
İslam dini ilk insan Adem'den beri vardır,Allah bu dini ilk insandan beri bildirmektedir.Dolayısıyla Kur'an'da anlatılan hikayelerin,ibadetlerin vb. Kur'an'dan önceki kaynaklarda da bulunması kadar doğal birşey yoktur,bu Kur'an'ın eski kaynaklardan kopyalandığını göstermez,aksine Allah'ın ilk insandan beri İslam dinini vahyettiğinin kanıtıdır. 
Tabi bu çok boş bir savunmadır.Birkaç kitapta anlatılanlar o kitaplardan daha eski kaynaklarda bulunabiliyorsa   -diyelim ki 3 kitap olsun- bu kitaplardan hangisinin Tanrı'dan olduğunu bilemeyiz.Şöyle ki;


Ben Muhammed'le aynı devirde yaşıyor olayım,ikimizin de eşit kaynaklara ulaşıp dilediğimiz gibi kopya etme imkanımız olsun.İkimiz de kitabımıza Tanrı vahyi diyelim.Bu durumda hangimiz doğru söylüyor olurduk?Sonuçta ikimiz de eski masalları kopyaladığımız bir kitaba Tanrı vahyi diyoruz?Benim yazdıklarım mı ilk insandan beri vahyediliyor olur yoksa Muhammed'in yazdıkları mı?Nasıl anlayacağız bunu?


Demek istediğim o ki eski kaynaklardan kopya çekmek için peygamber olmaya gerek yoktur.O dönemde yaşasaydım,biraz da imkanlı biri olsaydım rahatça eski masalları kitabıma kopyalabilirdim.Dolayısıyla Kur'an'da anlatılan masallar  Muhammed döneminde bilindiği için,Kur'an'dan daha eski oldukları için,Muhammed peygamber olmasa da o masalları kopyalayıp bir kitap yazabileceği için,Müslümanların savunmaları boşa çıkıyor.


Tıpkı benim bugünkü ünlü masal kitaplarından bir karma yapıp,kitaba geçirmem o masalların ilk insandan beri anlatıldığının kanıtı olamayacağı gibi.


Kur'an ne yenilik getirmiş diye sormamız lazım.Yoksa peygamber olmayanların da sahip olduğu en basit yetenek olan kopya etmek yeteneğiyle birşey kanıtlanamaz.


Önce kitabın Allah'tan olduğu kanıtlanmalıdır ki,Kur'an'da kendini kanıtlayacak birşeyler olmalıdır ki,bizler de Müslümanların bu savunmalarını haklı bulabilelim.