Meleğin Meryem'e İnsan Şeklinde Görünmesi
Kur'an'da Mesih'in doğumu ilk olarak Mekke dönemine ait Meryem isimli 19. Sure'de anlatılmıştır. Bu Sure'yi hazırlayan kişiler Yakup'un İncili yerine başka bir popüler apokrifal çocukluk İncili olan Sahte Matta'nın İncili'ni kullanmışlardır; bu yüzden (iki farklı İncil metni kullanıldığı için) Meryem Suresi'nde yazılanlarla Al-i İmran Suresi'nde yazılanlar bir birini tutmaz.
Meryem:16-18=(Ey Muhammed!) Kitapta (Kur’an’da) Meryem’i de an. Hani ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmiş ve (kendini onlardan uzak tutmak için) onlarla arasında bir perde germişti. Biz, ona Cebrail’i* göndermiştik de ona tam bir insan şeklinde görünmüştü. Meryem, “Senden, Rahmân’a sığınırım. Eğer Allah’tan çekinen biri isen (bana kötülük etme)” dedi.(*) Arapça metinde "Cebrail" kelimesi geçmez, "RUH" kelimesi geçer. ( faarsalna ilayha roohana fatamaththala laha basharan sawiyyan) Diyanet İşleri Başkanlığı ise, çeviride orijinal Arapça metne bağlı kalmak yerine RUH sözcüğünü Cebrail ile değiştirmeyi ve bu sayede Kur'an'ın özgünlüğüne zarar vermeyi (tahrifat) tercih etmiştir!
Kur'an'daki bu anlatımda, meleğin insan biçiminde göründüğü ve Meryem'in de bundan korktuğu iddiası Sahte Matta'nın İncili'nden alınmıştır. Meleğin müjdesinden önce Meryem'in perde çektiğinin söylenmesi ise yine Sahte Matta'nın İncili'ndeki anlatımın tam olarak anlaşılmamasından kaynaklanmıştır. Sahte Matta'ya göre, Meryem tapınağın perdesini dikme görevini yerine getirirken melek tarafından ziyaret edilmiştir:
Meryem ve diğer bakireler dikiş konusunda kur'a çektiler ve Tapınağın perdesini dikme görevi Meryem'e verildi. (Sahte Matta bölüm 8)
Üçüncü gün Meryem, mor kumaş elinde çalışırken odasına kelimelerle anlatılamayacak güzellikte bir erkek girdi. Meryem onu görünce aşırı derecede korkup titremeye başladı. (bölüm 9)
Görüldüğü gibi yine tıpa tıp aynı,yine Kur'an'ın bir yanlışı Hristiyanların apokrif İncilleriyle düzeltiliyor,Kur'an apokrif metinlerle tefsir ediliyor.