7 Kat Gök


2. Korintliler 12:2 “On dört yıl önce alınıp üçüncü göğe götürülmüş bir Mesih izleyicisi tanıyorum. Bu, bedensel olarak mı, yoksa beden dışında mı oldu, bilmiyorum, Tanrı bilir.

Görüldüğü gibi bu ayette direk 3 kat gökten bahsedilmiş.Aşağıdaki ayetlerde ise 7 gök gürlemesinden bahsediliyor;

Vahiy.10: 2-3 Elinde açılmış küçük bir tomar vardı. Sağ ayağını denize, sol ayağını karaya koyarak aslanın kükremesini andıran yüksek sesle bağırdı. O bağırınca, yedi gök gürlemesi dile gelip seslendiler.

Vahiy.10: 4 Yedi gök gürlemesi seslendiğinde yazmak üzereydim ki, gökten, "Yedi gök gürlemesinin söylediklerini mühürle, yazma!" diyen bir ses işittim

Yedi tane gök olacakki 7 tane de gürlemesi olsun değil mi?Zaten 3 kat gök direk olarak söylenmiş,bu ayetlerle üç kat gökten bahseden ayet birleşince direk olarak 7 kat gök inancı çıkıyor karşımıza.Zaten ayetlerin öncesinde 7 melekten,7 borazandan ve 7 mühürden,7 kiliseden,Tanrının 7 ruhundan,7 yıldızdan,7 boynuzlu ve 7 gözlü kuzudan bahsedilir.Yani 7 rakamı kutsal rakam gibi birşey olabilir.Bakınız şuradan kontrol edebilirsiniz;

Vahiy.21: 1 Bundan sonra yeni bir gökle yeni bir yeryüzü gördüm. Çünkü önceki gökle yeryüzü ortadan kalkmıştı. Deniz de yoktu artık.

Bu ayetin hikayesini bilmiyorum ama Muhammed'in Mirac'a yükselmesi gibi birşey olabilir.Sonuçta bir gökten diğerine geçişi anlatıyor.Açıkça göklerin kat kat olduğunu söylüyor.

Tüm bunlara dayanarak rahatça İncil'e göre göğün 7 kat olduğunu söyleyebiliriz.